Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Jul i Bangalore?

Av Andreas Gustafsson - 18 juli 2010 09:02

Hej!


Det var ett tag sedan, har inte haft min bästa vecka i Bangalore sedan jag kom hit, har varit magsjuk. Det var något jag hade räknat med så det var ingen överraskning, samtidigt som jag hoppades på att kunna undvika det. Men nu hoppas jag att det ska gå bättre framöver.


I veckan som gick kom jag i julstämmning när jag var ute och handlade, i högtalarna spelade de otippat ´Last Christmas´ med Wham. Det var inte första gången som jag hörde en julmelodi här, när jag skulle beställa mat på hotellet för några veckor sedan ringde jag till receptionen. Melodin som spelades under tiden jag väntade på att någon skulle svara var ´We wish you a merry Christmas´. Jag började att fundera på vilken månad det var...


Igår var jag ute och bowlade med en tidigare kollega. Vi har bara haft kontakt via mejl och telefon innan. Det första jag gjorde var att få in en strike, det var kul att visa var skåpet ska stå  

Sedan åt vi lunch på en typisk indisk restaurang, han visade runt lite i området också. Vi fikade därefter på Indian Coffe House, män med turbaner gick runt och serverade. Kaffet var kanongott. Nedan är jag på väg hem i en riksha.

På kvällen var vi 4 pers som var på bio, såg Inception. Efter halva filmen var det paus på ca 10 min, det såldes popcorn och visades reklam. Filmens totala längd var ändå bara 2,5h. Efter bion åt vi på en restaurang i närheten.  


Fotbolls-VM är ju slut nu. Det har varit ett stående tema på fredagsfikan på jobbet de senaste veckorna. Tog ett kort på den sista VM-tårtan vi hade, dekorerad med de två finalisternas flaggor.

  

  


Jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa inlägg på bloggen. Nedan är bara två kort som jag har tagit under veckan. Det är stora kontraster i staden som ni kan se. Ha det bra!

                             


 
 
Ingen bild

Joppe och Eliazz

20 juli 2010 11:54

Hallå Gurra-Boy!

Här kommer ett litet käckt meddelande från oss två. Eliaz har vänligheten att hjälpa mig flytta ner från Sthlm till Gbg den här veckan. (D.v.s. jag packar och städar medan Eliaz shoppar och solar... ;)) Nädå, han är allt behjälplig. På torsdag är det tänkt att flyttlasset skall gå. Lastbilen är redan bokad.

Trist med din kass-mage-vecka... Men, precis som du skrev, så var det väl inte helt oväntat. Gött att magen är back i business igen.

Skumt att de kör julmusik mitt på sommaren. Det rör ju till det i huvudet på en svensk om inte annat =)

Eliaz sitter här brevid mig och fipplar med sin nya hermoroid-mobil (som du så fyndigt döpte den till!). Meddelade precis att Tompa-lång har lagt upp ännu fler bilder på Fejjan. Han är relativt hopplös när det gäller bilder och Fejjan. Vräker upp kort! Som bekant är jag sällan till mycket sällan till min fördel på kort. Får bli att avtagga mig på en del kort misstänker jag =)

Trevligt med bowling. Värdigt att du direkt satte ribban. Gick det lika bra resten av rundan?

Gediget upplägg med popcorn och bensträckarpaus under biofilmen. Borde man börja med i Sverige också tycker jag.

Vi hörs Gurra!

Muntra hälsningar från Joppe och Eliazz

 
Ingen bild

Andreas

21 juli 2010 17:30

Hej muntergökar!

Det var ett käckt meddelande från två käcka gossar :-) Tycker ni sätter er på flyget och kommer hit på sön, då ska jag flytta till en lgh, jag har dock inte lika mkt krafs att förflytta som du har ;-)

Lycka till med flytten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Gustafsson - 8 november 2010 15:28

Hej! Det har varit långhelg här i Bangalore. Diwali har firats med smällare och fyrverkier i dagarna två. Jag var ute och kollade på fyrverkerierna i fredags kväll och var glad att jag inte träffades av någon raket. I detta inlägg tänkte ja...

Av Andreas Gustafsson - 1 november 2010 16:02

Hej!   Då var det dags att berätta om den andra semesterveckan.   Cicci och jag var bara hemma en dag innan vi åkte igen. Vi hade i stora drag lagt upp riktlinjer för veckan, men inget var bokat. Det första vi gjorde var att boka flygbiljette...

Av Andreas Gustafsson - 26 oktober 2010 16:26

  Hej,   Nu är tre härliga semesterveckor slut. Här kommer en kort sammanfattning från den första veckan.    Semestern började med att Cicci och jag åkte till norra Indien, först till Delhi där vi tillsammans med en lokalguide tog oss runt ...

Av Andreas Gustafsson - 10 oktober 2010 17:07

Hej! Igår kväll kom Cicci och jag hem från den första semesterveckan i norra Indien. Vi var i New Delhi, Corbett och Agra. Imorgon fortsätter vår resa till de sydvästra delarna till delstaten Kerala. En mer detaljerad reseberättelse kommer,...

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!   Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står n...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards