Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Flytten går...

Av Andreas Gustafsson - 25 juli 2010 08:03

... till Whitefield i östra Bangalore. Idag flyttar jag till en lgh, det ska bli skönt att få något eget, mer än bara ett rum, kunna göra sin frukost själv. Nackdelen är väl att jag får börja tvätta själv igen :-) Varje helg har hotellpersonalen knackat på dörren och frågat om jag haft någon tvätt. Sedan har den kommit tillbaka färdigstruken, mycket smidigt.


Igår var jag och spanade in det nya metrotåget. Det är den nya turistattraktionen, det största som hänt sedan Volvobussarna introducerades i kollektivtrafiken. Flera ville bli fotograferade vid demotåget, jag kunde inte låta bli så jag bad en att ta kort på mig också.


Vi hörs snart igen, ha de bra!


            

 
 
Ingen bild

Lina o Thomas

25 juli 2010 10:18

Hallå där!
Skönt med eget place äntligen! Kan ju vara värt att få tvätta sina kläder själv då... hehehehe...
Metrotåget ser ju väldigt fint ut, något man vågar åka?!?
Thomas hade tänkt att åka lite MC idag, men det regnar lite lätt... Han ska istället leta fram sin gamla la'gård som han hade när han var liten o lekte med... Får se om Ida gillar den också!!!
Kram från oss!

 
Ingen bild

John

25 juli 2010 12:54

Hallå där!
Najs med ett eget crib! Får du inreda det på bästa Ernstiga sätt ;0)
Stilig Metro! Dock såg jag till min besvikelse att du ännu inte har börjat spara ut något gediget skägg... :0)
Själv är jag ute och lökar på Nösund idag. Mitt flyttlass från Sthlm till Gbg gick till i torsdags, vilket jag nog nämnt tidigare. Ska bli gött att komma iordning i lgt:n igen.
Jobbar på att få liv i Skype också.

Hörs!

//John

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Gustafsson - 8 november 2010 15:28

Hej! Det har varit långhelg här i Bangalore. Diwali har firats med smällare och fyrverkier i dagarna två. Jag var ute och kollade på fyrverkerierna i fredags kväll och var glad att jag inte träffades av någon raket. I detta inlägg tänkte ja...

Av Andreas Gustafsson - 1 november 2010 16:02

Hej!   Då var det dags att berätta om den andra semesterveckan.   Cicci och jag var bara hemma en dag innan vi åkte igen. Vi hade i stora drag lagt upp riktlinjer för veckan, men inget var bokat. Det första vi gjorde var att boka flygbiljette...

Av Andreas Gustafsson - 26 oktober 2010 16:26

  Hej,   Nu är tre härliga semesterveckor slut. Här kommer en kort sammanfattning från den första veckan.    Semestern började med att Cicci och jag åkte till norra Indien, först till Delhi där vi tillsammans med en lokalguide tog oss runt ...

Av Andreas Gustafsson - 10 oktober 2010 17:07

Hej! Igår kväll kom Cicci och jag hem från den första semesterveckan i norra Indien. Vi var i New Delhi, Corbett och Agra. Imorgon fortsätter vår resa till de sydvästra delarna till delstaten Kerala. En mer detaljerad reseberättelse kommer,...

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!   Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står n...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards