Alla inlägg under september 2010

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!


Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står något om det imorgon.


Idag har jag badat i poolen för första gången, gott väder, solen tittar fram ibland och temperaturen håller sig kring 26 grader.


I fredags firades ingenjörens dag. På kvällen var det utmärkelser för bl.a årets rookie bland de anställda, detta följdes av underhållning i form av dans. De danser som framfördes representerade olika stater i Indien. Dansarna var både uppklädda och utklädda. Kvällen avslutades sedan med middag.


                          


Ha det bra och rösta rätt!


Av Andreas Gustafsson - 9 september 2010 18:10

Hej!


I söndags var jag på utflykt till New Delhi, där röstade jag på den svenska ambassaden. Det var sista dagen för att rösta. Det kom några fler svenskar under tiden jag var där, men det var inte så många.


         


Jag hann inte se något annat än ambassadområdet. Jo, jag hann med att äta på en restaurang i närheten innan ambassaden öppnade. Efter att jag röstat var det taxi tillbaka till flygplatsen igen. Det tog ca 2,5 h att flyga en väg men alla förbindelser fungerade bra. Jag startade 06:30 och var tillbaka strax efter kl 21 i lgh. På flygplatsen i New Delhi köpte jag en födelsedagspresent till mig själv, en skinnväska :-)


Födelsedagen firade jag med kollegorna. Vi hade en gruppaktivitet under dagen, vi simmade och spelade badminton, snookers samt cricket. I simbassängen var alla tvungna att ha badmössa på sig. Bassängen var svinkall så det blev inget långt bad. På bilden nedan går det att se hur jag fryser :-)

  

  


Tack för gratulationerna jag fick!!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards