Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Pot luck

Av Andreas Gustafsson - 4 augusti 2010 16:45

Idag hade vi pot luck på jobbet. Knytis skulle jag säga på svenska. Alla tog med sig varsin rätt som man skulle bjuda på. Det var förvånansvärt många som sa att deras mammor eller fruar hade gjort i ordning lunchen. Jag var nog den ende som hade lagat maten själv, de frågade först var jag hade köpt det jag bjöd på. Vad hade jag med mig då?


Jo, igår kväll stod jag och stekte pannkakor, på gasspis. Blev överraskad över att jag inte brände några, det händer hemma ibland. Till pannkakorna köpte jag hallonsylt som var importerad från Danmark, fint ska det va.


Det var roligt att testa på så många indiska rätter på en gång, det var mkt kryddstarkt, fick gå ut och snyta mig pga att näsan rann. Men det var gott. Det var länge sedan jag gjorde en sådan kulinarisk resa över en lunch, tror inte jag har gjort det innan faktiskt.


Ha de bra!


           


 
 
Ingen bild

John

4 augusti 2010 17:21

Gediget tillagat Gurra! Varför inte impa på dina kollegor och baka en kladdkakan de la John till fredagsfikat i nästa vecka =)

 
Ingen bild

Lina & Thomas

4 augusti 2010 18:46

Hallå där! Bra val att bjuda på pannkakor! Hoppas att det gick hem hos kollegorna... Roligt att du stekte dem själv också och inte inhandlat dem... Kul idé med att få smaka på varandras maträtter, kanske ska inför det här också! =)

Här är bra annars, ömsom sol och regn... Ska börja teori imo'n för C-kort! Känns jätteroligt! (Men det är ju du inget du behöver sprida på FB, har inga planer på att chefen ska få veta i nuläget!)

Ska ta en promenad nu o se vad dina bröder sysslar med... Ha det gött! Kram från oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Gustafsson - 8 november 2010 15:28

Hej! Det har varit långhelg här i Bangalore. Diwali har firats med smällare och fyrverkier i dagarna två. Jag var ute och kollade på fyrverkerierna i fredags kväll och var glad att jag inte träffades av någon raket. I detta inlägg tänkte ja...

Av Andreas Gustafsson - 1 november 2010 16:02

Hej!   Då var det dags att berätta om den andra semesterveckan.   Cicci och jag var bara hemma en dag innan vi åkte igen. Vi hade i stora drag lagt upp riktlinjer för veckan, men inget var bokat. Det första vi gjorde var att boka flygbiljette...

Av Andreas Gustafsson - 26 oktober 2010 16:26

  Hej,   Nu är tre härliga semesterveckor slut. Här kommer en kort sammanfattning från den första veckan.    Semestern började med att Cicci och jag åkte till norra Indien, först till Delhi där vi tillsammans med en lokalguide tog oss runt ...

Av Andreas Gustafsson - 10 oktober 2010 17:07

Hej! Igår kväll kom Cicci och jag hem från den första semesterveckan i norra Indien. Vi var i New Delhi, Corbett och Agra. Imorgon fortsätter vår resa till de sydvästra delarna till delstaten Kerala. En mer detaljerad reseberättelse kommer,...

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!   Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står n...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards