Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

13 långa mil

Av Andreas Gustafsson - 12 augusti 2010 17:44

Hej igen, måste berätta om utflykten i lördags, vi var tre pers.


Vi åkte till Mysore, en stad som ligger ca 13 mil sydväst om Bangalore, en bilfärd på över 3 h! Det gick inte fort på de större vägarna, max 80km/h, men det var ovanligt. På vägen dit stannade vi vid ett gammalt palats samt ett tempel. Vi hade blivit rekommenderade att titta på detta. Templet låg vid en flod, det var en fridfull plats. Vi var de enda utlänningarna där, folk stirrade på oss och undrade nog vad vi gjorde där, det gjorde jag med :-)

        

          


Därefter fortsatte färden mot Mysore, vi besökte först stadens zoo. Där fanns alla möjliga djur, kul att se. Sedan åkte vi till Mysore Palace som var huvudattraktionen, palatset har lika många besökare som Taj Mahal. Ett fint palats, fick aldrig någon riktig kläm på när det var byggt bara. Innan man gick in i palatset var alla tvungna att ta av sig skorna, man fick inte ta med sig kamera heller. Ganska skönt att tassa omkring barfota på sten- och marmorgolv, svalkande om inte annat.


          

När vi var nöjda med palatset gick färden mot en trädgård utanför Mysore. Det var en belyst trädgård, fint kvällstid. Det kanske inte låter så häftigt, men det drar tusentals människor, det var knökat. Höjdpunkten var vid en liten arena där det var en ljud och ljusshow med fontäner. Det var som att vara på en konsert, folk tjoade och visslade, märkbart faschinerade av showen.



Efter detta gick färden hem igen, vi var rejält trötta efter dagen. Nu skulle vi bara åka 13 mil igen....  


 
 
Ingen bild

Lina & Thomas

14 augusti 2010 21:08

Hallå där!!!
Roligt med lite turistande, men låter jobbigt med färden dit förstås! Själva har vi varit på traktordag i Myckleby, Orust... Backamo är bättre konstaterade vi! Men trevligt att komma ut lite... Kram från oss!

 
Ingen bild

Joe

17 augusti 2010 11:40

Hallå igen!

Den där ljusshowen verkade ju riktigt trevlig, likaså gjorde palatset och djurparken. Måste onekligen vara kul att få leva ett halvår i ett så, jämfört med Sverige, annorlunda land.

Här i Svedala idag är det grått och trist. Faktum är att hela augusti har varit mer eller mindre värdelös vad gäller vädret... Trist för de som enbart har semester den här månaden. Körde en sväng MC idag dock. Alldeles lagom varmt.

Annars har jag äntligen fått ordning på min lgt. Känns fint. Nu ska det bli riktigt kul att börja jobba på måndag! Skall i nästa vecka också förhöra mig om möjligheterna för ledighet. Får se vad som sägs. Återkommer i ärendet så fort som jag vet mer.

Hörs!

//John

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Gustafsson - 8 november 2010 15:28

Hej! Det har varit långhelg här i Bangalore. Diwali har firats med smällare och fyrverkier i dagarna två. Jag var ute och kollade på fyrverkerierna i fredags kväll och var glad att jag inte träffades av någon raket. I detta inlägg tänkte ja...

Av Andreas Gustafsson - 1 november 2010 16:02

Hej!   Då var det dags att berätta om den andra semesterveckan.   Cicci och jag var bara hemma en dag innan vi åkte igen. Vi hade i stora drag lagt upp riktlinjer för veckan, men inget var bokat. Det första vi gjorde var att boka flygbiljette...

Av Andreas Gustafsson - 26 oktober 2010 16:26

  Hej,   Nu är tre härliga semesterveckor slut. Här kommer en kort sammanfattning från den första veckan.    Semestern började med att Cicci och jag åkte till norra Indien, först till Delhi där vi tillsammans med en lokalguide tog oss runt ...

Av Andreas Gustafsson - 10 oktober 2010 17:07

Hej! Igår kväll kom Cicci och jag hem från den första semesterveckan i norra Indien. Vi var i New Delhi, Corbett och Agra. Imorgon fortsätter vår resa till de sydvästra delarna till delstaten Kerala. En mer detaljerad reseberättelse kommer,...

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!   Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står n...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards