Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Status 2010-07-29

Av Andreas Gustafsson - 29 juli 2010 18:05

Nu har jag bott i lgh i 4 nätter och det känns jättebra, fast jag kunde knappt sova något första natten, men det berodde inte bara på hundarna som skällde på utsidan utan även på en förkylning som gjorde en kort visit.


Det är flera som är förkylda på jobbet nu, temperaturen har snabbt sjunkit till ca 20 grader och det är det många som är ovana vid, inte bara för utlänningar som mig utan även för indierna själva.


Lgh som jag bor i är den som Magnus har haft under ca 6 mån. Han gör sin sista vecka i Bangalore, så nu visar han mig vilka rest man ska besöka och inte besöka i området.


Ska ta lite kort på lgh snart, håll ut!



 
 
Ingen bild

John

29 juli 2010 22:44

Ser med stor spänning fram emot kort från din nya lgt. Förväntar mig att den är inredd på bästa Ernst-manér... Känn alltså ingen press ; )

Trist med förkylning, men å andra sidan misstänker jag att du sitter med ett medelstort apotek i din lgt, varför förkylningarna inte har något att hämta när de hälsar på hos dig! Har ju själv blivit mirakulöst botad av dina kurer. Tänker närmast på min sanslösa återhämtning i Geilo, när jag ena dagen hade jättefeber och frossningar, till att knappa två dygn senare slänga mig ut för pisterna. Det är uppenbart att din alternativa karriär, bortsett från stand-in för Ernst, är att vara livmedikus. Finns säkert någon oljeshejk som skulle betala dyrt för din kunskap.

Nåväl, slut med orerandet.

Sov gott och på återhörande!

//John

 
Ingen bild

Elias

29 juli 2010 23:26

Mycket uttömmande kommentar där av John. Men ska något tilläggas så skulle jag vilja påpeka hur min egen förmåga att hålla mig frisk är starkt beroende på om jag håller igång med träning eller ej. Hur är det på den fronten, tar du någon löprunda eller så där nere eller är det för mycket cykeltaxis, kossor och annat ofog i vägen?

Håll dig frisk nu, ta en whiskeypinne och se till att inte bli påkörd!

/Elias

 
Ingen bild

Andreas

1 augusti 2010 08:06

Ja, man får kryssa mellan kor och annat ofog, nädå, får erkänna att det har varit väldigt dåligt på träningsfronten. Det finns ett gym på området som jag tänker använda, spanade in det i fm. Gjorde det samtidigt som jag lämnade in skjortor för strykning. Det står en herre i garaget och stryker på lör och sön.


Vi hörs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Gustafsson - 8 november 2010 15:28

Hej! Det har varit långhelg här i Bangalore. Diwali har firats med smällare och fyrverkier i dagarna två. Jag var ute och kollade på fyrverkerierna i fredags kväll och var glad att jag inte träffades av någon raket. I detta inlägg tänkte ja...

Av Andreas Gustafsson - 1 november 2010 16:02

Hej!   Då var det dags att berätta om den andra semesterveckan.   Cicci och jag var bara hemma en dag innan vi åkte igen. Vi hade i stora drag lagt upp riktlinjer för veckan, men inget var bokat. Det första vi gjorde var att boka flygbiljette...

Av Andreas Gustafsson - 26 oktober 2010 16:26

  Hej,   Nu är tre härliga semesterveckor slut. Här kommer en kort sammanfattning från den första veckan.    Semestern började med att Cicci och jag åkte till norra Indien, först till Delhi där vi tillsammans med en lokalguide tog oss runt ...

Av Andreas Gustafsson - 10 oktober 2010 17:07

Hej! Igår kväll kom Cicci och jag hem från den första semesterveckan i norra Indien. Vi var i New Delhi, Corbett och Agra. Imorgon fortsätter vår resa till de sydvästra delarna till delstaten Kerala. En mer detaljerad reseberättelse kommer,...

Av Andreas Gustafsson - 19 september 2010 11:44

Hej!   Jag följer med spänning hur det går i valet från Bangalore, vill ju inte att min resa till Delhi ska vara förgäves. För indierna verkar det svenska valet passera obemärkt förbi, har inte hittat något om det i tidningarna, det kanske står n...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards