Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Nandi Hills (Director´s cut)

Av Andreas Gustafsson - 29 augusti 2010 11:46

Hej!

Nu har internet kommit igång hemma igen så jag tänkte fortsätta där jag slutade senast. Förra lördagen åkte jag till Nandi Hills, beläget ca 60 km norr om Bangalore. När jag kom dit kunde jag inte se mycket pga av tjock dimma. Jag började i stort sett planera för när jag skulle åka dit nästa gång. Men jag ville inte åka hem direkt, utan jag gick runt en stund, även fast det inte gick att se långt.

Efter en stund lättade det och det gick att skönja konturerna från närliggande berg. Till slut öppnade det upp sig helt så att man kunde njuta av utsikten, mkt fina vyer.

Uppe på berget kunde man också titta på ett tempel och besöka Tipu Sultans trädgård. Han härskade över furstendömet Mysore i slutet på 1700-talet. Men det är en annan historia.

Ha det bra!

Cicci

30 augusti 2010 14:38

Jättefina bilder, kul att du fångat Tipu Sultan på bild också! För det är han på bilden till vänster va..?
Puss & Kram

Lina & Thomas

3 september 2010 17:22

Härliga bilder!
Här planeras helgen för lite 35-års-firande på söndag och en annan fest som är imon på Orust, så det känns mycket denna helgen...
Vi hörs! Kram!

Anders

6 september 2010 14:34

Hej Andreas!
Jag hade tänkt att jag skulle ha kollat din bolgg för länge sen, men först gjort det idag. Det ser ut som att det händer mycket i din del av världen. Och så ska jag hälsa från Fredrik Alkenhoff som jag snackade med nyss. Jag fick höra att han hade träffat dig när han var i Indien, och det var kul, för när vi sågs på flygplatsen när han skulle dit, så nämnde jag att du var där!